26 April 2008

Cerita pasal raba-meraba..

Pelik, Jelik, Bingung dan Bebal. Ini empat perkataan yang sesuai digunakan bagi mentafsirkan gelagat lucu yang memualkan oleh seorang bekas menteri yang berlaku di Kelab Havana, hotel Maridien di KL Sentral awal April 2008.

Seorang wanita muda, pelayan di kelab tersebut telah membuat laporan polis di Balai Polis Brickfields ke atas bekas seorang menteri kerana didakwa melakukan ganggu seks ke atasnya dengan memegang tangan dan meraba punggungnya.

Apa yang difahami, punggung pelayan wanita tersebut telah diraba oleh bekas menteri itu pada malam 10 hb April.

Menurut laporan berita TV laporan terhadap bekas menteri berkenaan dibuat pada 14 April.

Lapuran KLpos menyatakan, Apa yang boleh diberikan gambaran bekas menteri yang gatal itu adalah sahabat baik kepada timbalan perdana menteri Mohd Najib Razak. Mereka berkawan sejak kecil lagi dan bekas menteri berkenaan adalah orang istimewa kepada Mohd Najib.

Pada 17 April 2008, jam 7.00 petang, pelayan wanita yang punggungnya telah diraba oleh bekas menteri itu telah menarik balik laporan polis yang dibuatnya.

Pelayan wanita yang bontotnya telah diraba oleh bekas menteri telah menarik balik laporan polis kerana difahamkan semasa kejadian itu dia dalam keadaan bad mood, sedangkan bekas menteri yang meraba itu hanya ‘bergurau’.

……………

Moral yang dapat dipelajari daripada insiden ‘bekas menteri meraba punggung’ ini ialah: kalau hanya untuk tujuan bergurau-gurau, nak raba-raba punggung pelayan wanita – ‘no problem’.

Tapi mesti pastikan wanita itu tidak dalam keadaan bad mood. Kalau tengah good mood, rabalah punggungnya.

Ha ha ha…. Saya teringat gambar seorang lelaki tua yang meraba bahu wanita di Terengganu. Kalau tengok pada raut wajah lelaki miang lagi gatal yang meraba bahu wanita tu macam menteri juga. Entahlah…

Satu hal yang tidak pelik di Malaysia ialah kalau bekas menteri yang meraba, walau sudah buat laporan polis pun, namanya tidak boleh diumumkan. Tapi kalau rakyat biasa yang dituduh ‘terlanggar’ bahu wanita walaupun belum dihakimi benar, wajahnya mungkin telah terpampang dimuka depan akhbar arus perdana.

Malaysia oh! Malaysia. Double standard adalah budaya negara. Op silap!! budaya pemimpin UMNO.

Hasil tulisan Kerajaan Rakyat

No comments: