20 September 2008

Siapakah Pengkhianat Melayu di Pulau Pinang?

Melayu Pinang Pinang dari Umno adalah pengkhianat terbesar di Pulau Pinang sejak lebih lima puluhan tahun lagi ! Kerana apa ? Kerana sekian lama Umno/BN memerintah (khasnya diPulau Pinang) apakah nasib Melayu-melayu disana dapat pembelaan yang sewajarnya ?
Berapa banyak perkampungan Melayu didalam dan sekitar GeorgeTown kini tinggal ? Haprak-haprak dalam Umno (lebih mulia dipanggil umnoi) bertempik bersorak ketuanan Melayu, pertahan dan perjuangkan nasib Melayu konon tapi lihat kini apa dah jadi ? Ditubuhkan UDA konon menjaga kepentingan Melayu dan untuk membela Melayu tapi lihat semua projek UDA ! Podaah membela atuk mereka ,lihat sajalah sebagai contoh flat UDA di Tanjong Tokong ,macam sarang burung merpati dengan dua bilik kecil dan yang pelik dan betul-betul mangkuk bodoh punya pelan dengan bertemu jamban dan bilik air mula-mula bila masuk flat tersebut ! Mana ada akal orang yang merancang flat ini ?

Sudahlah lif yang hanya dua dengan selalu rosak,hanya makhluk tak berotak layak tinggal disitu ! Perancangan yang sangat mementingkan kontrak kroni untuk tembolok dan komisen menampakkan kehilangan kampong-kampong seperti Tanjong Tokong,Batu Uban,Jelutong,Sungai Nibung ,Telok Kumbar ,Bagan Jermal,Tanjong Bunga,Batu Feringgi,Telok Bahang,Batu Maung,Bayan Lepas dan banyak lagi jika hendak dicatit, semuanya adalah projek Umnoi/BN Pulau Pinang untuk kroni dan tembolok ! Sungguh kurang ajar pemimpin-pemimpin Umnoi berteriak melolong konon nak bela Melayu tapi sebenarnya hanya bermuka-muka nak tunjuk mereka lah parti unggul pembela Melayu dan Islam !

Bila terhilang tampuk pemerintahan disana maka macam anjing gila lakonan mereka dengan kepala anjing gila melolong bertaburan dikomtar tempoh hari konon Melayu akan hilang hak ! Podah hilang hak atau hilang kontrak ? Wahai pemimpin Umnoi Pulau Pinang siapakah memegang kontrak angkut sampah ? Siapa pegang kontrak infra dan pembekalan segala maknenek projek air ,elektrik ,pasir hingga habis semua disapu pemimpin-peminpin Umnoi tapi tempik nak bela Melayu !

Siapakah pengkhianat berpakat dengan pejabat tanah dan MPSP menyeleweng tanah-tanah di Seberang Perai jika bukan pemimpin Umnoi ! Sepatutnya BPR menyiasat ini semua tapi al maklum BPR TIDAK akan siasat jika dari Umnoi/BN ! Tapi secepat kilat jika laporan diterima dari parti taik pemerintah walau fitnah jika terhadap pembangkang !

Kini hangat kepala suku Bukit Bendera mengapi-apikan sentimen perkauman sebagai 'last resort' untuk pertahankan kota yang sedang ranap ! Umnoi memainkan isu perkauman tanpa henti dan tak nampak pun ISA digunakan ! Apakah ISA hanya untuk pembangkang walau tanpa sebarang bukti ? Masih ingatkah Umno juga yang bersekongkol dengan Majlis Agama Islam Pulau Pinang, MPPP dan pejabat tanah sikit masa dulu terhadap kes ingin menyeleweng tanah wakaf Kampong Makam Tuan Haji Kasim di Jalan Datuk Keramat yang bernilai jutaan ringgit ,hingga arwah Pak Salim Hashim dianiaya demikian rupa termasuk merobohkan kedai runcitnya oleh MPPP dengan kerjasama PDRM hanya kerana membantah nafsu syaitan pemimpin-pemimpin Umnoi ! Demi tembolok gelojoh pemimpin-pemimpin Umnoi sanggup buat apasaja walau menolak kepentingan Melayu/Islam ketepi !

Jadi kini usahlah berdrama konon berjuang pertahankan nasib Melayu,ketuanan Melayu takut jatuh ketangan Cina (DAP) yang mana sangat-sangat berunsur fitnah malah boleh mengancam negara tapi dimana ISA ! Datuk Seri Anwar walau mengeluarkan kenyataan benar berfakta dituduh mengancam ekonomi dan keselamatan negara ! Apakah berotak dan berakal para pemimpin Umnoi ? Melayu kini bukan bangang wahai pemimpin Umnoi dan tak mudah percaya wayang dan sandiwara para pemimpin Umnoi Pulau Pinang juga dari kerajaan Umnoi/BN pusat , bukan selalu dan semua Melayu boleh percaya setiap masa kelentongan Umnoi dari dulu, kini dan selamanya, jadi pemimpin-pemimpin Umnoi Pulau Pinang jangan ingat Melayu mudah percaya isu perkauman kelentongan anda semua kerana Melayu Pulau Pinang tidak buta mata dan hati seperti penyokong totok parti najis Umnoi anda ! Wassalam Kini masa untuk ubah kerajaan kelentongan !

Allahu Akbar Allahu Akbar Allahu Akbar

Oleh: jingoza

No comments: