17 September 2008

Anwar Tipu Aku - Pak Lah

Anwar hari ini mendakwa telah menghantar surat kepada
Perdana Menteri semalam untuk mengadakan pertemuan bagi membincangkan proses peralihan kuasa secara aman setelah mendakwa kononnya Pakatan Rakyat mempunyai cukup bilangan Ahli Parlimen untuk membentuk kerajaan baru.

Tetapi , Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi hari ini berkata surat yang diterimanya daripada ketua pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim semalam bukannya berhubung peralihan kuaPerdana Menteri berkata surat itu adalah berkaitan dengan situasi dalam negara dan perkara-perkara umum.

"Tidak ada satu surat pun yang dihantar yang berkaitan dengan pemindahan kuasa. Dia (Anwar) hantar surat tentang hal-hal umum yang berkaitan dengan situasi dalam negara.

Sepatutnya Pak Lah tak perlu lah bagi alasan banyak sangat. Janji surat tu dah terima , ok lah tu, apa lagi. Dalam surat tu tak perlu lah bagi tahu semua hal yang nak dibincangkan, cukup dengan surat memohon untuk jumpa.

Agenda dan aturcara perbincangan yang berkaitan dengan peralihan kuasa tu mungkin boleh dimasukkan dalam LAIN - LAIN HAL atau PERKARA - PERKARA BERBANGKIT.

Apa yang penting , ialah Pak Lah harus bersedia untuk mendengar pelan peralihan kuasa yang akan dicadangkan oleh DSAI dan Pakatan Rakyat.Keputusan terserah kepada Pak Lah , samada untuk menerima atau menolaknya

No comments: