17 September 2008

4 perkara yang menjadi kerisauan Anwar!!!

Berikut ada 4 perkara yang menjadi kerisauan Anwar untuk mendedahkan nama-nama MP yang akan melompat ke PR dan mengambil alih kerajaan secara teratur dan aman. Dalam masa yang sama, 4 perkara ini juga adalah senjata ampuh bagi Abdullah Badawi untuk menghalang Anwar merampas kuasa. Jika Anda berhadapan dengan situasi begini, bagaimana anda akan bertindak?

1) That Barisan does not hinder or prevent the MPs from acting in accordance with their conscience, constitutional rights and independent judgement; (Kerajaan BN tidak menafikan atau menghalang MP untuk bertindak mengikut budibicara mereka, hak berpelembagaan dan pertimbangan bebas);

2) That the Barisan government should not invoke the Internal Security Act to detain the MPs or any other current Pakatan MPs;(Kerajaan BN tidak menggunakan ISA untuk menahan MP atau mana-mana MP Pakatan Rakyat);

3) That the Barisan government does not invoke emergency laws or police powers or suspend the Constitution or dissolve Parliament; and (Kerajaan BN tidak menggunakan undang-undang darurat atau kuasa-kuasa Polis atau menggantung Perlembagaan atau membubarkan Parlimen; dan)

4) That the Barisan government shall not impose roadblocks or impede MPs from going to Parliament or any institution of government.(Kerajaan Barisan tidak akan mengadakan sekatan jalanraya atau menghalang MP dari menghadiri Parlimen atau mana-mana institusi kerajaan).

Keempat-empat batu penghalang ini perlu dirobohkan untuk memastikan peralihan kuasa secara aman dan teratur. Anda nilai lah sendiri bagaimana DSAI telah mempertimbangkan bermacam-macam faktor demi menjamin ketenteraman negara. Bukan mudah untuk bertukar pemerintahan. Orang sanggup berbunuh-bunuhan, tetapi Anuar memilih jalan keamanan.

Bagi mereka yang asyik mengutuk dan mengeji DSAI, fikirkan lah...Jika Anda sebagai DSAI, bagaimana anda bertindak memastikan keempat-empat faktur ini diatasi??"

No comments: