23 July 2008

Malaysia Dilanggar Todak

Setelah berjaya mendapat Pedra Branca (Pulau Batu Putih) yang mana keputusan Mahkamah Keadilan Antarabangsa (ICJ) pada Mei lalu telah memihak kepada republik itu, Singapura berusaha menuntut kawasan perairan wilayah dan Zon Ekonomi Eksklusif (EEZ) di sekitar Batu Puteh.

Tidak mustahil mereka akan membuat tuntutan yang lebih berani pulak selepas ini jika mereka berjaya dalam tuntutan tersebut.Satu persatu akan dituntut oleh mereka. Bayangkan apa akan terjadi lagi 20 tahun dari sekarang?Apakah Johor pun akan mereka tuntut dengan melalui WPI?Adakah orang Melayu Johor akan merempat di tanahair sendiri?

Inilah padahnya apabila Kerajaan Pemerintah terlalu leka dan sibuk mengumpul kekayaan bersama-sama kroni sehingga kedaulatan Pulau Batu Putih yang sepatutnya milik kita terlepas ketangan orang lain.Pemimpin-pemimpin ini tidak menghiraukan maruah bangsa dan negara kita yang hancur kerana keasyikan mereka merompak harta rakyat.

Oleh itu marilah kita bersama-sama berdoa agar pemimpin-pemimpin sebegini dijatuhkan dan digantikan dengan pimpinan dari Pakatan Rakyat yang ikhlas demi melihat maruah bangsa dan negara tidak tergadai.

No comments: